Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2017

Από Ελλάδα και Ιταλία η έμπνευση για το νησί των Αμαζόνων (Θεμίσκυρα) στο «Wonder Woman»

Άλλο η ελληνική μυθολογία, άλλο η DC Comics - αλλά τα δυο συναντιούνται στη Θερμίσκυρα, που έγινε υπέροχο νησί για τις ανάγκες της «Wonder Woman».




Μπορεί η Θερμίσκυρα, η πρωτεύουσα της μυθικής χώρας των Αμαζόνων, να βρισκόταν στα παράλια του Εύξεινου Πόντου, αλλά αυτή εδώ η Αμαζόνα, η Νταϊάνα (όπως η Θεά Άρτεμις, προστάτιδα των Αμαζόνων άλλωστε), γεννήθηκε σ' ένα πανέμορφο νησί που θα το έλεγες και του βορείου Αιγαίου. Πράγματι, η σκηνογράφος Αλίν Μπονέτο (υποψήφια για Οσκαρ για τα «Αμελί» και «Ενας Πολύ Μακρύς Αρραβώνας»), για να σχεδιάσει την κινηματογραφική Θερμίσκυρα της «Wonder Woman» της Πάτι Τζένκινς, εμπνεύστηκε από το Αιγαίο και τη Μεσόγειο - και σχεδίασε ένα νησί που μένει αξέχαστο, όχι μόνο για την Γκαλ Γκαντότ και τις milf συγγενείς της (μητέρα Κόνι Νίλσεν, θεία Ρόμπιν Ράιτ), αλλά και για το τοπίο και την παραλία του.


Οπως εξηγεί η Αλίν Μπονέτο, «Συζητήσαμε ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα πανέμορφο νησί, χωρίς ν' αντιγράψουμε τα ελληνικά νησιά, που είναι η προφανής πηγή έμπνευσης. Θέλαμε ένα όμορφο φυσικό περιβάλλον, πλούσιο και πράσινο, που οι Αμαζόνες θα προστάτευαν, αλλά και θα προστατεύονταν μέσα σ' αυτό. Σχεδίασα κατά την αρχιτεκτονική των τρωγλοδυτών, γιατί τα σχήματα έχουν φυσικότητα. Χρησιμοποιώντας τις φυσικές κοιλότητες ως σπίτια, οι Αμαζόνες αποδεικνύουν την ικανότητά τους να ζουν σε αρμονία με το περιβάλλον. Μάλιστα, στη Θερμίσκυρα απέφυγα όσο μπορούσα τις ευθείες γραμμές. Οι καμπύλες εκφράζουν μεγαλύτερη θηλυκότητα. Και δεν χρειάζονται πόρτες. Προσπάθησα να δείξω στο σχέδιό μου ότι ζουν σε ανοιχτούς χώρους κι είναι ελεύθερες.»


Η Μπονέτο χρησιμοποίησε ως επιρροή και φωτογραφίες από τοπία της Ιταλίας, κυρίως του Αμάλφι, τα οποία «έντυσε» με εφέ για να σχηματίσει τους λόφους, τις κοιλάδες και τα κτίσματα του νησιού. «Χρειαζόμασταν μια παραλία για τη μεγάλη σκηνή μάχης,» εξηγεί η Μπονέτο. «Μια λευκή παραλία, περικυκλωμένη από λόφους. Αλλά σε μια πραγματική παραλία με βράχο, δεν μπορείς εύκολα να κάνεις γύρισμα γιατί έχει ρεύματα.»



Με τον ίδιο τρόπο, η Αλίν Μπονέτο χρησιμοποίησε υπαρκτές αναφορές και για τους εσωτερικούς χώρους των κτισμάτων της Θερμίσκυρας που φαίνονται στην ταινία. Η αίθουσα του θρόνου σχεδιάστηκε σαν ανοιχτή σπηλιά, με θέα το υπόλοιπο νησί: «Ολα τα καθίσματα της συνέλευσης των Αμαζόνων σχηματίζουν ένα κύκλο. Ηθελα αυτός ο κύκλος να περιγράφει μια αίθουσα συσκέψεων, ένα χώρο όπου οι Αμαζόνες συναντιούνται όταν πρέπει να πάρουν σημαντικές αποφάσεις, με δημοκρατικό τρόπο. Μου πήρε καιρό να βρω το σωστό σχήμα για τις σκάλες, ήθελα την αισθητική της art deco, αλλά με καμπύλες. Αυτό και έκανα, δημιουργώντας αντιθέσεις με τις φυσικές γραμμές των πετρωμάτων με τις ελληνικές αναφορές τους. Αλλά ήθελα επίσης να δείξω ότι, παρότι αυτές οι γυναίκες ζουν σε φυσικό περιβάλλον, έχουν καλλιεργήσει κάποιες τεχνικές που τους επιτρέπουν να χτίσουν κομψά αρχιτεκτονικά στοιχεία.»





πηγή: flix.gr (Λήδα Γαλανού)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου